Faceți prea multe excepții
Dacă ați lucrat într-o organizație mare pentru mult timp, cu siguranță ați întâlnit un număr mare de cereri de excepții. Acesta este, în general, rezultatul unui proces de management slab care într-un final ar putea afecta sistemele dumneavoastră ERP.
Lipsa proceselor de guvernare pentru luarea deciziilor cu privire la ERP poate cauza frustrări și întârzieri. Gândiți-vă la situația comenzilor sau cheltuielilor. Ați creat un proces standard, dar întâlniți un caz unde apare un director sau o situație specială. Dacă aceste cereri sunt tratate într-o manieră ad-hoc, este posibil să aveți probleme în viitor deoarece acești utilizatori vor crede că pot obține o excepție pentru orice își doresc.
Dezvoltarea unui proces de guvernare ERP nu trebuie să implice mai multe niveluri de birocrație.
Vă bazați prea des pe Excel
Microsoft Excel poate fi cel mai mare sistem informal ERP din lume. Totuși, dacă utilizatorii folosesc Excel în mod obișnuit pentru a efectua analize, înseamnă că sistemul dumneavoastră ERP are probleme și probabil rapoartele și datele dumneavoastră nu sunt configurate într-un mod ușor de utilizat.
Ați căzut pradă sindromului lucrurilor strălucitoare
În tehnologie este ușor să vă bucurați de noile instrumente și sisteme, dar este o greșeală să vă bazați doar pe tehnologie. „Am văzut multe companii care încep proiecte mari bazându-se doar pe capabilitățile produsului”.
„Evitarea sindromului lucrurilor strălucitoare presupune muncă. Vă recomand să vedeți tehnologia ca pe un vehicul care vă conduce către rezultatul businessului dumneavoastră. Dacă păstrați acest aspect in minte, șansele sunt mai mari să rămâneți conectat la nevoile clienților dumneavoastră”, spune Featherston.
Nu ați luat în considerare conformitatea
Neglijarea nevoilor de conformitate este foarte scumpă în domeniile puternic reglementate, cum ar fi serviciile financiare, de sănătate și domeniul energetic. Rezolvarea acestora și a altor funcții de control de la inceput, vă vor ajuta să preveniți problemele legate de respectarea normelor.
Ați folosit în cloud aceleași strategii pe care le utilizați on-premise
„Pentru implimentarile ERP on-premise, companiile utilizează aproximativ 70% configurare standard și 30% customizată. Acest model, însă, nu va funcționa in cloud”, spune Cimino de la KPMG. „Majoritatea ERP-urilor cloud descurajează customizarea excesivă, deoarece au fost concepute să fie utilizate într-un mod standardizat pentru a facilita update-urile vânzătorilor.
Bruce Harpham