In loc sa examineze mai multe rapoarte, orice manager ar prefera sa aiba o imagine de ansamblu a activitatii pe care o conduce. In plus, un CEO, cu siguranta, doreste sa aiba acces la informatii centralizate din toate departamentele (creante, vanzari, nivel stoc, situatia veniturilor si a cheltuielilor, a indicatorilor de perfomanta).
Toate aceste informatii/rapoarte trebuie sa fie “culese” cat mai rapid,
ajutand astfel angajatii si managerii sa-si orienteze activitatea spre indeplinirea sarcinilor curente si spre cresterea productivitatii zilnice.
Fie ca vorbim de rapoarte, indicatori grafici, KPI sau dashboard-uri, toate aceste componente trebuie sa poata prelucra si analiza un volum mare de date, din surse variate, precum articole, parteneri, cash-flow, profit, discount-uri, stocuri.
SAP Business One prezinta un puternic instrument interactiv de raportare a analizei, cu indicatori si dashboard-uri predefinite in functie de departament, ajutandu-i astfel pe utilizatorii finali sa acceseze si
sa vizualizeze, cu usurinta, datele din aplicatie, iar pe manageri sa ia cele mai bune decizii, in timp real si sa raspunda oricaror intrebari legate de companie.
SAP Business One a oferit de-a lungul timpului, utilizatorilor, mai multe instrumente pentru a ajuta la provocarea raportarii:
- Rapoarte standard SAP Business One. Fiecare zona funcționala din SAP Business One are o mulțime de raportari standard disponibile – rapoarte financiare și operaționale.
- SAP Business One – „ view system information” – o functie excelenta a aplicatiei care permite utilizatorilor sa identifice cu ușurința numele tabelelor și a campurilor necesare pentru raportare.
- Query Generator – tool pentru configurarea propriilor rapoarte.
- Crystal Reports integrat in SAP Business One.
Insa, unul dintre cele mai puternice instrumente analitice de analiza este Pervasive Analytics Designer.
Pervasive Analytics ofera trei instrumente analitice care pot fi utilizate pentru a accelera procesul decizional. Cu el se pot crea si edita indicatori cheie de performanță (KPI) si doua tipuri de tablouri de
bord: Dashboard și Advanced Dashboard.
SAP Business One ofera o serie de KPI-uri si dashboard-uri standard, insa utilizatorii isi pot configura, singuri, proprii indicatori de performanta si dashboard, fara a avea o experienta anterioara in IT sau raportare.
Odata deschis Pervasive Analytics, se poate observa sectiunea de definire a noi KPI-uri si dashboard-uri, dar si cele deja existe in baza de date.
Ele sunt impartite pe cele trei tipuri: KPI-uri, My Dashboard si My Advanced Dashboard. In aceasta sectiune se regasesc cele standard, cat si cele configurate de userii SAP Business One. Se pot deschide oricare dintre obiectele existente pentru a se vizualiza modul de definire a acestora sau pentru a face modificari. Daca se modifica un obiect standard, nu se poate salva decat prin redenumirea lui.
Crearea unui nou dashboard sau a unui KPI nu implica cunostinte de IT sau dezvoltare. Ele pot fi configurate cu usurita de orice utilizator SAP Business One.
In continuare, se va detalia moduul de configurare a unui dashboard in SAP Business One.
La configurarea unui nou dashboard, primul pas este selectia sursei, pe baza careia se realizeaza. Sursa raportului poate fi un script existent in baza de date (user-defined queries) sau view-uri.
User defined Query, in SAP Business One este generat prin doua tools-uri: Query Wizard si Query Generator.
Query Wizard – NU necesita cunostinte SQL. Te indruma pas cu pas prin procesul de creare a unei interogari. Sistemul genereaza instructiuni SQL in fundal si le mentine permanent ascunse.
Query Generator – Necesita cunostinte SQL. Are o interfața prietenoasa pentru crearea unei interogari SQL. Sistemul afiseaza comenzile SQL, astfel incat sa le puteti edita direct.
In exemplul de mai sus, este selectat view ce contine informatiile din facturile de vanzare.
Dupa alegerea sursei de date, se vor defini setarile de baza ce stau la baza dashboard-ului.
Pe masura ce se aleg masuri si dimensiuni, graficul este creat automat, in fereastra din dreapta.
Dimensiunile si masurile sunt termeni obisnuiti folositi in analiza.
In zona Measure sunt afisate coloanele numerice din interogare (sursa dashboard-ului), iar in zona Dimensions sunt afisate coloanele non-numerice.
Elementele numerice selectate (drag and drop) sa apara in meniu, pot fi sortate, redenumite, precum, se poate configura ce functie numerica sa afiseze (Sum, Maximum, Average, Count).
Pot fi alese pana la trei astfel de coloane in dashboard.
Dashboard-ul poate fi parametrizat si filtrat, in zona Filter and Parameter:
Odata stabilite informatiile ce se doresc a se afisa in dashboard, in zona de rezultat a acestuia se pot face configurari suplimentare, si anume:
- Se poate selecta un tip de strategie pentru a efectua analiza. SAP Business One propune: K-Means Clustering, Forecast, ABC Analysis.
- Se poate modifica tipul graficului;
- Se poate adauga actiune dashboard-ului;
- Se poate activa cursorul de timp
O caracteristica foarte utila a dashboard-urilor in SAP Business One este posibilitatea de a adauga actiuni acestuia.
Puteti configura un tablou de bord pentru a lansa o cautare Enterprise, pentru a deschide o macheta din SAP Business One sau un dashboard avansat.
De exemplu, daca aveti un dashboard care afiseaza top 10 produse vandute, putem lansa direct din graphic urmatoarele actiuni:
- Cautare in aplicatie dupa codul articolului (Enterprise Search)
- Afisarea machetei unde este definit produsul (Master Data)
- Afisare unui dashboard avansat, facandu-se automat, in toate dashboard-urile din el, filtru dupa codul produsului (Dashboard Advanced).
Actiunile s-au configura in dashboard in sectiunea Actions To Be Triggered:
Dupa salvarea actiunilor si aducerea dashboard-ului in zona cockpit a user-ului, in momentul in care se va da click drepata pe unul dintre coduri, apar actiunile asociate:
Optiunea <Cauta dupa cod articol>, va afisa toate documentele din SAP Business One ce cuprind acest produs. Ele fiind grupare dupa tipul documentului. Documentele pot fi filtrate, dupa alte campuri, pentru o cautare mai avansata.
Optiunea <Deschide Dashboard Avansat> deschide, un dashboard avansat definit in prealabil. Deschizandu-se direct din raport, se face filtru automat dupa codul de articol in toate rapoartele afisate in dashboard-ul avansat. Toate dashboard-urile si KPI-urile din dashboard-ul avansat fac referire doar la produsul respectiv,
O alta actiune de configurat este Display Dashboard in Sidebars . Aceasta permite sa conectam un dashboard la o fereastra din SAP Business One (master data sau tranzactie). Dashboard-ul este afisat in partea dreapta a machetei in care se deschide.
In exemplu de mai jos, este afisat soldul cantitativ a produsului din cosignatie si din gestiunile firmei. Dashboard-ul este actualizat in functie de articolul selectat in macheta. Daca se trece la un alt produs, dashboasrd-ul va fi actualizat cu informatiile produsului respectiv.
Constant suntem provocati sa adaugam valoare, folosind datele din sistem, transformadu-le in oportunitati.
Solutia Analytics din cadrul SAP Business One ofera o platforma unica, dar totodata simpla, care ajuta la deblocarea valorii reale a datelor dvs. pentru luarea de decizii mai inteligente. Recompensele sunt semnificative pentru cei care folosesc cu succes analizele, marind astfel avantajul competitiv, stimuland inovatia in companie
In aceasta lume hiperconectata, cu volumele mari de date, in continua crestere, solutiile analitice va pot ajuta sa simplificati si sa inovati .
SAP Business one poate crea valoare pentru organizatia dvs. si sa obtineti o perspectiva rapida asupra actiunilor din intreaga companie. Micsoreaza decalajul intre tranzactii, pregatirea datelor, analiza si actiune.