Transformarea digitală este mai mult decât un slogan

Transformarea digitală este mai mult decât un slogan

 

Transformarea digitală presupune viziune, abilități de conducere, schimbarea proceselor și a tehnologiilor. Dar un alt aspect la fel de important, afirmă Arthur Hu, CIO la Lenovo, este schimbarea mentalității fiecărui angajat din companie.

Martha Heller, CEO la Heller Search Associates și autoare a ”The CIO Paradox: Battling the Contradictions of IT Leadership and Be the Business: CIOs in the New Era of IT” s-a întâlnit cu Hu pentru a afla cum acesta utilizează în fiecare zi inovația, identitatea și munca în echipă pentru a provoca schimbarea ideilor învechite despre operațiile tehnologice într-o companie de 43 miliarde de dolari.

Martha Heller: Ce înseamnă ”digital-ul” pentru Lenovo?

Arthur Hu: Pentru Lenovo, digital-ul acoperă un spectru larg. Variază de la optimizarea proceselor simple, până la utilizarea tehnologiei pentru a descoperi noi modele de business, a crea noi produse și a livra o experiență mai bună clienților noștri. Așadar, am utilizat termenul ”Transformare Inteligentă” punând în practică tehnologia, mai ales Inteligența Artificială, în toate domeniile afacerii, pentru a accesa cantități uriașe de date, care devin din ce în ce mai accesibile în întreaga întreprindere.

Cine vă conduce Transformarea Inteligentă?

Transformarea Inteligentă presupune reinventarea companiei și ridicarea ei la un nou nivel, așadar trebuie să fie un efort condus de CEO – Yuanqing Yang. Acesta a făcut foarte clar faptul că fiecare angajat trebuie să aibă un rol în Transformarea Inteligentă a companiei noastre.

Ce este diferit în modul în care lucrați în prezent ?

Compoziția echipelor noastre arată foarte diferit față de trecut. Ne-am îndepărtat de mentalitatea IT tradițională din spatele biroului – și anume că suntem un serviciu oferit afacerilor. În schimb, trecem mai mult la un model de partener de afaceri, de a lucra împreună pentru a defini modul în care ideile și tehnologiile se pot întâlni într-un mod nou și interesant.

De exemplu, am decis să automatizăm raportarea de bază, așa că a trebuit să standardizăm modul în care gestionam datele financiare la nivel global. În trecut, am fi spus că este treaba directorului financiar să se ocupe de această schimbare. Dar astăzi, recunoaștem că este necesar să schimbăm comportamentele în mai multe departamente, inclusiv în operațiuni de vânzări. Am reunit o echipă inter-funcțională, care a inclus experți în vânzări, finanțe și experți în design-ul utilizatorilor, pentru a crea nu doar rapoarte standard automatizate, ci pentru a schimba modelul de lucru din ”IT = fabrică de rapoarte” într-un model bazat pe auto-service, pe vizualizare și analiză pentru cele mai frecvente cazuri utilizate.

 

Cum ai schimbat cultura IT pentru a declanșa transformarea digitală ?

Ne-am schimbat identitatea de la tehnologia informației până la transformarea afacerii și chiar am creat un logo care să evidențieze cultura noastră corporativă și schimbarea pe care am făcut-o. Membrii echipelor poarta logo-uri pe tricouri și îl încorporăm în documentele și prezentările noastre. Este un reminder tangibil al faptului că trebuie să gândim și să acționăm diferit dacă vom porni într-adevăr o transformare digitală.

De asemenea, am schimbat modul în care ne gândim la munca noastră; acum echipele primesc ca task-uri dezvoltarea de capabilități mai degrabă decât de proiecte. Aș putea să vorbesc despre Transformare Inteligentă până mă fac albastru la față, dar ceea ce câștigă cu adevărat inimile și mințile este când oamenii văd echipe mici, integrate, care livrează rezultate rapid.

Înțelegem, de asemenea, că ceea ce ne-a adus aici, nu ne va duce mai departe. Pentru a provoca gândirea învechită din IT, vorbim întotdeauna despre Bani, Manageri, Forță de Muncă și Monopol.

Ce sfaturi aveți pentru directorii generali ai căror companii doresc o transformare digitală ?

  1. Dacă nu stabiliți o viziune clară pentru transformarea inteligentă, nu veți avea niciodată șansa să realizați transformarea. Dacă totuși stabiliți acea viziune, dar nu sunteți dispus să vă schimbați, trebuie să găsiți oameni care sunt.
  2. Faceți ca transformarea digitală să fie distractivă, nu plictisitoare. În Aprilie am provocat mai mult de 1000 de angajați IT să configureze 520 de laptopuri și a depăși un record mondial Guinness pentru ”cele mai multe laptop-uri răsturnate într-un domino”. Am facut-o pentru a arăta că munca în echipă ne permite să ne provocăm pe noi înșine să facem ceva ce nu a fost făcut vreodată.
  3. Nu subestimați timpul necesar pentru a construi un consens în ceea ce privește transformarea digitală. Oamenii susțin deseori o viziune teoretic, dar nu știu cum să o pună în practică. Asigurați-vă că nu sunteți blocați la nivelul unui slogan; oferiți o cale pentru membrii actuali ai echipei (care au abilitățile și voința de a face tranziția) de a reuși împreună.

 

Sursă:

https://www.cio.com/article/3332028/digital-transformation/digital-transformation-is-more-than-a-slogan.html

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

General

SAP Business One Analytics – Dashboard

In loc sa examineze mai multe rapoarte, orice manager ar prefera sa aiba o imagine de ansamblu a activitatii pe care o conduce. In plus,

General

WMS pentru SAP Business One

Vedeți cum puteți îmbunătăți procesele SAP Business One cu WMS în timp real, flexibil și scalabil Aflați cum vă puteți îmbunătăți procesele de afaceri și

General

Pregatiti-va depozitul pentru o lume post-pandemica

Companiile din intreaga lume se confrunta cu noi provocari ca urmare a pandemiei coronavirusului, inclusiv intreruperile lantului de aprovizionare, schimbari drastice ale cererilor consumatorilor, noi